inovativní škola

Kariéra ve škole Nika

V současné chvíli nepoptáváme žádnou pracovní pozici. Pokud byste chtěli být součástí našeho týmu, až budeme mít nějakou pozici průvodce, asistenta, klubáka volnou, pak jsou určitě vítáni lidé, které baví pracovat s dětmi, chtějí rozvíjet naší koncepci školy. Jsou jim blízké outdoorové aktivity a vědí, že práce ve škole je nejvíc! Zábavná, smysluplná, užitečná a každý den jiná. Chceš nám dát o sobě vědět už teď? Napiš nám něco o sobě, tvé motivaci na skola@skolanika.cz

 

Jak pracujeme v Nika

Standardem práce ve škole je týmová práce. U nás ve škole můžete být členem hned několika týmů.

 

  • V tandemu průvodce a asistent se zaměřujete na dobré nastavení péče o děti se speciálními potřebami a každodenní fungování ve třídě. 
  • Třídní = patron společně s psychologem a preventistou konzultují a nastavují dobrý preventivní plán pro třídu
  • Tým průvodců a asistentů „věkovky“ – tj. dvouročí např. druhé a třetí třídy. Společně plánují cíle na rok, projekty, společné výjezdy, jednotlivé projektové hodiny. 
  • Tým celého prvního a druhého stupně – si vylaďuje například, jak rozvíjet jednotlivé kompetence na úrovni třídy, jak na sebe navazovat a kompetence postupně posilovat. Stejně tak řeší, fungování školních práv a povinností napříč celým stupněm, nastavení vzdělávacích cílů a další. 
  • Celotýmová spolupráce – každý týden se setkáváme na celoškolní poradě, kde se snažíme zaměřovat na témata, která jsou pro všechny užitečná. Jsou to často témata spojená s koncepcí školy, které pak na těchto poradách posouváme. 3x do roka pak máme společnou supervizi týmu. 

 

Od každého člena týmu pak chceme, aby přinášel do týmu pozitivní energii, řešil problémy konstruktivně a otevřeně. Jsme rádi, když každý ve škole má možnost realizovat svoje zaměření a záliby. Jsme přesvědčeni, že práci průvodce i asistenta může člověk dělat dobře jen, když je sám v práci spokojen a může se v ní realizovat. 

Ohlasy rodičů

Syn se v nové škole Nika rychle adaptoval, našel radost z učení a oceňuje respektující přístup učitelů.

Náš syn přestoupil ze soukromé základní školy na školu Nika a to do sedmého ročníku. V předchozí škole nemohl pochopit, jak může někoho škola bavit a proč by tam měl zůstávat déle než je zákonná povinnost. Ač nemá rád změny, tak se sám rozhodl a chtěl si vyzkoušet jinou školu. Od prvních dnů nám bylo jasné, že šlo o správné rozhodnutí. Do školy nyní chodí rád, rychle zapadl to kolektivu, převzal zodpovědnost za svou práci a zvládá si plnit všechny své povinnosti. Je vidět, jak mu jeden rok dokázal změnit pohled na vzdělávání, a to i přestože je teď ve věku, kdy je “rebelie” proti zažitému jeho hlavním posláním. Učitelé a učitelky — na škole Nika průvodci — jsou dětem opravdovými partnery, opravdu je respektují a zajímají se o to, co je baví, a co dělají mimo školu. Vzájemný respekt se odráží v pohodové atmosféře a to nejen na společných akcích, ale hlavně při výuce. Držíme jim všem palce.

Kateřina Hilbertová

Máma osmáka

Dcera se díky vzdělání v Nika snadno přizpůsobuje novým výzvám a cítí se dobře připravena pro další studium.

Nejstarší dcera je jednou z vůbec prvních absolventů ScioŠkoly (nyní Nika) na Praze 11. Přechod na gymnázium byl bezproblémový. Rychle se přizpůsobuje novým požadavkům, dokáže se učit z více zdrojů a práci si umí dobře rozplánovat. Sama říká, že díky ScioŠkole se cítí ve výhodě. Naše mladší děti našly ve ScioŠkole přátelské prostředí, ve kterém mají radost z učení.

Simona Kalašová

Máma šestačky a osmáka, absolventů

Škola poskytuje dětem přátelské a podporující prostředí, které je motivuje k radostnému a samostatnému učení.

Naše tři děti jsme dali do ScioŠkoly (nyní Nika), protože jsme chtěli, aby do školy chodily rády. Považujeme za důležité, aby své základní vzdělání dostaly v přátelském prostředí, kde se nemusí bát chybovat či vyjádřit svůj názor a kde jim v procesu učení pomáhají vstřícní a inspirativní dospělí — průvodci. ScioŠkola jim obvykle přináší radost, zážitky, možnost ovlivnit věci kolem sebe, nové znalosti a dovednosti a v neposlední řadě postupné osvojení si samostatnosti v učení. Toto se pak velmi hodilo nejstaršímu synovi na gymnáziu, kam po deváté třídě odešel.

Jana Železná

Máma osmačky a dvou absolventů

Po přestupu na tuto školu se syn začal znovu těšit do školy, což bylo velkou změnou oproti jeho dřívějším zkušenostem.

Na projekt ScioŠkol (nyní Nika) jsem narazil v době, kdy můj syn chodil na základní školu — a do školy se netěšil. Kromě toho donesl v 5.třídě pětku za vyrušování v hodině. A to pro mne byla ta pověstná poslední kapka. Scio tehdy otevíralo první školu, na Pošepného náměstí. Byl to pro nás všechny krok do neznáma. Škola měla před sebou první rok — a my se rozhodli věřit. Že je celý projekt úspěšný a že to rozhodně stojí za to, jsem si uvědomil po pár týdnech, kdy syn doma prohlásil, že se do školy znovu těší. To bylo po letech tak nové a nečekané — a to nadšení mu vydrželo. ScioŠkolu navštěvoval od 6. do 9. třídy, teď už je na střední škole, kterou si sám vybral a na svoji ScioŠkolu se alespoň občas vrací, do dramatického kroužku, když to situace dovolí.

Tomáš Veselý

Táta našeho absolventa

Na Instagramu to žije